بازدید از زیبایی های بی نظیر ویتنام در سفر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ویتنام کشوری زیبا با طبیعت، فرهنگ و تاریخ غنی است. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده و دارای سواحل بکر، روستاهای سنتی، شهرهای مدرن، معابد بودایی و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای است. ویتنام برای گردشگرانی که به دنبال کشف فرهنگ، تاریخ، غذا و طبیعت هستند، انتخابی عالی به‌شمار می‌آید. در این مقاله قصد داریم برخی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌هایی که در سفر به ویتنام باید از آن‌ها بازدید کرد را معرفی کنیم.

بازدید از زیبایی های بی نظیر ویتنام در سفر

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ شاید مشهورترین مکان ویتنام باشد که هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این خلیج در شمال ویتنام و در استان کوآنگ بین واقع شده‌است. در زبان ویتنامی، هالونگ به معنای "اژدها فرود آمده" است. علت نامگذاری آن نیز شکل خاص جغرافیایی این خلیج است که شبیه به اژدهایی در حال فرود است.

خلیج هالونگ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. این خلیج بکر با آب‌های آرام خود، دارای بیش از دو هزار جزیره آهکی و غارهای زیبایی است که گردشگران می‌توانند از طریق قایق‌رانی یا کایاک‌سواری از آن‌ها بازدید کنند. غارهایی مانند غار لو و غار تام کوک از مشهورترین غارهای موجود در این خلیج هستند.

جزایری مانند جزیره تیتچاو و جزیره کت بای هم از دیگر جاذبه‌های دیدنی خلیج هالونگ محسوب می‌شوند. در جزیره تیتچاو می‌توان ساحلی بکر با آب تیره، روستاهای سنتی و مزارع فلفل سیاه را مشاهده کرد. ساکنان محلی این جزیره به‌صورت سنتی و با روش‌های ابتدایی به کار کشاورزی و ماهی‌گیری مشغول هستند.

جزیره کت بای نیز دارای ساحلی بکر با شن‌های سفید است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای شنا و حمام آفتاب‌گیری باشد. همچنین روستاهای شگفت‌انگیز صیادی در این جزیره وجود دارند که زندگی ساده مردم محلی را به نمایش می‌گذارند.

دلتای رود مکونگ

دلتای رود مکونگ در جنوب ویتنام واقع شده‌است. این منطقه با وسعتی در حدود 40 هزار کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین دلتای رودخانه‌ای در ویتنام و یکی از بزرگ‌ترین دلتاهای جهان است.

دلتای مکونگ علاوه بر مناظر طبیعی زیبا، دارای اکوسیستمی غنی و متنوع است. این منطقه زیستگاه بیش از 700 گونه پرنده، 180 گونه ماهی و 31 گونه پستاندار است. همچنین انواع مختلف گیاهان آبزی و جنگل‌های مانگرو در این دلتا یافت می‌شوند.

گردشگران می‌توانند با قایق در کانال‌ها و رودخانه‌های این دلتا سفر کرده و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند. مشاهده پرندگان و حیات وحش، ماهی‌گیری و بازدید از روستاهای سنتی آبی از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در این دلتا انجام داد.

باغ گیاه‌شناسی سایگون

باغ گیاه‌شناسی سایگون در شهر سایگون واقع شده‌است. این باغ گیاه‌شناسی که در سال 1999 تأسیس شده، بیش از 3000 گونه گیاه از سراسر ویتنام و جهان را در خود جای داده است.

باغ گیاه‌شناسی سایگون با مساحتی بالغ بر 54 هکتار، دارای مناظر زیبا و طبیعت بکری است که هر بازدیدکننده‌ای را شیفته می‌کند. استخرها، آبشارها، غارها و پل‌های زیبا از جمله عناصری هستند که در کنار انبوه گل‌ها و گیاهان، طراوت و زیبایی خاصی به این باغ بخشیده‌اند.

علاوه بر گیاهان بومی ویتنام، انواع گل‌ها و گیاهان اگزوتیک از سراسر جهان نیز در اینجا یافت می‌شوند. از جمله گل‌های ارکیده، لاله، سوسن و انواع کاکتوس. همچنین کولکسیون قابل توجهی از بامبوهای غول‌پیکر نیز در این باغ وجود دارد.

شهر هوئی

شهر هوئی مرکز استان توا واقع شده‌است. این شهر در فاصله 100 کیلومتری جنوب شهر دانانگ قرار گرفته است. شهر هوئی دارای بناهای تاریخی زیادی است که بیشتر آن‌ها متعلق به دوره پادشاهی نگوین در ویتنام هستند.

معبد تین هائو یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر هوئی و از نمادهای این شهر به‌شمار می‌رود. این معبد در سال 1801 ساخته شد و یکی از زیباترین معابد ویتنام در سبک معماری سنتی است. دروازه نام گوک نیز از دیگر دیدنی‌های باارزش تاریخی شهر هوئی است که قدمت آن به سال 1805 میلادی باز می‌گردد.

علاوه بر آثار تاریخی، شهر هوئی دارای فضایی آرام و طبیعت زیبایی است. رودخانه آرام شهر و پل قرمز چشم‌نوازی بر روی آن از زیباترین مناظر شهر محسوب می‌شوند. همچنین تپه‌ها و باغ‌های اطراف شهر، مکان‌های مناسبی برای پیاده‌روی و استراحت هستند.

غارهای کوانگ بینه

استان کوانگ بینه در شمال ویتنام دارای غارها و چشمه‌های زیبا و دیدنی بسیاری است که از جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شوند.

غار تام کوک یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین غارهای این استان است که در فهرست میراث طبیعی جهانی یونسکو قرار دارد. این غار دارای چکیده آب‌ها و نورپردازی‌های خیره‌کننده‌ای است. غار دارک کیو نیز از دیگر غارهای زیبای این منطقه است که تالارها و راهروهای وسیعی دارد.

چشمه توان چوک از دیگر جاذبه‌های طبیعی استان کوانگ بینه به‌شمار می‌آید. این چشمه آب‌های آبی روشنی دارد که از دل کوه بیرون می‌آید. گردشگران می‌توانند از زیبایی آب‌های این چشمه و طبیعت اطراف آن لذت ببرند.

چشمه تو موی نیز دیگر چشمه محبوب منطقه است که آبشار کوچک و زیبایی دارد. علاوه بر این‌ها، چشمه بان بوی دائو و چشمه تین توک از دیگر چشمه‌های دیدنی استان کوانگ بینه محسوب می‌شوند.

معبد چان کیو

معبد چان کیو در استان ته‌گیا واقع شده و یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین معابد ویتنام است که سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر مذهبی است.

این معبد در سال 1696 بنا شده‌است. معماری زیبا و ظریف، به کارگیری طلا و نقاشی‌های دیواری، این معبد را به یکی از بهترین نمونه‌های معماری مذهبی ویتنام بدل کرده‌است.

معبد چان کیو متشکل از شش بنای مجزاست که هر کدام بخشی از تاریخ فرهنگی و مذهبی کشور را به نمایش می‌گذارند. ساختمان اصلی معبد با نمادها و تزئینات چشم‌نواز، محل نگهداری مجسمه بوداست.

سایر بناهای معبد شامل صومعه‌ای برای راهبان، ساختمانی برای مراسم مذهبی، کتابخانه و اتاق نگهداری اسناد تاریخی هستند. باغ‌ها و حیاط‌های زیبای پر از درختان نیز فضایی آرام و طبیعی به معبد بخشیده‌اند.

موزه هو شی مینه در شهر هوشی مین

شهر هوشی مین در قسمت شمالی ویتنام قرار دارد و موزه هو شی مینه یکی از مهمترین موزه‌های این شهر به‌شمار می‌آید.

این موزه در سال 1958 تأسیس شد و شامل بیش از 40 هزار اثر تاریخی و هنری ارزشمند است که بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ویتنام را به نمایش می‌گذارند.

در این موزه می‌توان آثاری متعلق به فرهنگ و هنر دوران‌های مختلف از جمله دودمان‌های لی، تران و نگوین را مشاهده کرد. مجسمه‌های سنگی، سفالینه‌ها، ظروف مسی، اشیای چوبی، طلا و نقره، همچنین انواع زیورآلات و وسایل تزئینی از اقلام باارزش این موزه به‌شمار می‌آیند.

علاوه بر آثار باستانی، نقاشی‌های سنتی روی ابریشم و هنرهای تزئینی ویتنامی نیز در این موزه نگهداری می‌شوند. بازدید از موزه هو شی مینه به گردشگران کمک می‌کند تا با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور بیشتر آشنا شوند.

پل زغال‌سنگ هائی وان

پل قدیمی هائی وان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر هائی فونگ در استان کوانگ نینگ ویتنام است. این پل بر روی رودخانه ما بنا شده‌است.

پل هائی وان که به پل زغال سنگ نیز معروف است، در سال 1595 میلادی ساخته شده‌است. این پل توسط استادکاران بومی با استفاده از زغال‌سنگ ساخته شده و ظرافت خاصی دارد. طاق‌های زیبای پل و نمای سیاه‌رنگ آن، منظره‌ای زیبا بر روی رودخانه ایجاد کرده‌است.

پل زغال‌سنگ هائی وان 17 متر طول دارد و بخش مهمی از تاریخ معماری سنتی ویتنام به‌شمار می‌آید. این اثر تاریخی در سال 1999 میلادی مرمت شده‌است و همچنان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها برای گردشگران و علاقه‌مندان به معماری قدیمی ویتنام است.

ساحل نها ترنگ

شهرستان نها ترنگ در استان خان هوا در جنوب ویتنام قرار دارد. سواحل زیبای این شهرستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ویتنام هستند.

ساحل نها ترنگ دارای آب تیره، شن سفید و نخل‌های خمیده است. همچنین کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای در پشت ساحل قرار گرفته‌اند که منظره‌ای زیبا را به وجود آورده‌اند.

در این ساحل می‌توان انواع ورزش‌های آبی مانند غواصی، قایق‌رانی، اسکی روی آب و کایت‌سواری را تجربه کرد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی در کنار ساحل وجود دارند که غذاهای دریایی تازه عرضه می‌کنند.

جزیره‌های کوچک متعددی هم در امتداد ساحل قرار گرفته‌اند که می‌توان با قایق به آن‌ها سر زد. ساحل نها ترنگ به‌خاطر مناظر زیبای طبیعی‌اش، یکی از بهترین مقاصد در ویتنام برای تعطیلات و استراحت است.

نتیجه‌گیری

ویتنام کشوری است با طبیعت بکر، مناظر دیدنی، فرهنگ و تاریخ غنی. از خلیج هالونگ معروف گرفته تا دلتای رود مکونگ وسیع، معابد باشکوه بودایی، شهرهای سنتی و مدرن، ویتنام دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری است که هیچ بازدیدکننده‌ای را ناامید نمی‌کند. سفر به این کشور فرصتی استثنایی برای تجربه فرهنگ غنی، طبیعت بی‌نظیر و مردم مهمان‌نواز ویتنام ارائه می‌دهد.

انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 567

به "بازدید از زیبایی های بی نظیر ویتنام در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از زیبایی های بی نظیر ویتنام در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید